Kret

Centrum Kreta

Gry online
Wersja angielska






Kret Minister

Gra Kret Minister ma odmienne zasady niż wszystkie poprzednie gry z Kretem mimo, że nadal mamy do czynienia ze spadającymi klockami. Zadanie Ministra polega na sprawnym przeprowadzaniu jak największej ilości elementów przez komorę, w której pracuje, czyli przez ministerswo. Punkty zdobywa się zrzucając klocki w ochłań poniżej piwnicy. Zadanie nie jest proste, gdyż we wnętrzu ministerstwa umieszczone są nieruchome, nieusuwalne przeszkody blokujące swobodny przepływ elementów. Oczywiście nadal istnieje możliwość likwidowania bloków kopniakami, jednak tym razem Kret powinien z niej korzystać tylko w razie niezbędnej potrzeby, w wyjątkowych przypadkach.

Żeby zrealizować swoje nowe zadania Kret został wyposażony w kolejną umiejętność - przepychanie pojedynczych bloczków lub całych ich stert na boki. Minister powinien tak manewrować stosami sypiących się z góry klocków by omijały blokady i żeby jak najwięcej elementów spadało w otchłań. Oczywiście klocki można przepychać tylko wtedy, gdy za nimi jest wolne miejsce. Po pchnięciu rusza się nie tylko naciskany element ale także wszystkie, które ten element popycha oraz wszystkie, które na nim spoczywają. Klocki znajdujące się pod spodem nie zmieniają położenia. Jeśli bloki tworzą splątaną konstrukcję, która opiera się o ściany piwnicy lub o sztywne zapory w jej środku, wtedy nie da się ich przesunąć. Czasem wystarczy spróbować pchnięcia z innej strony jednak może się zdarzyć, że nie da się poruszyć żadnego elementu. Takie blokady mogą być rozładowywane w tradycyjny sposób - przez likwidację wybranych klocków kopniakami. Ale usunięcie bloku sprawia, że Minister traci sporo punktów. Dlatego tej opcji nie należy nadużywać. Nowe umiejętności Kreta sprawiły, że nieznacznie zmienił się sposób sterowania zwierzątkiem. Jest to szczegółowo opisane na stronie z apletem.

Przed pchnięciem elementów należy się zastanowić, czy po ich opadnięciu nie powstanie zator i czy Kret będzie miał możliwość swobodnego przemieszczania się między klockami. Trzeba także uważać, żeby nie dopychać elementów do samej ściany bo nie da się ich potem stamtąd odepchnąć. Na szczęście w środkowej części piwnica jest szersza niż spadający strumień klocków i dzięki temu możliwe jest przeprowadzenie ograniczonych manewrów elementami.

Klocków nie da się przepychać w górę. Takej mocy Minister nie ma. W tej grze Kret traci życie w taki sam sposób jak w poprzednich, czyli przez przygniecenie. Odmiennie niż dotychczas, zliczane są klocki zepchnięte w otchłań. Usunięcie elementu kopniakiem powoduje zmniejszenie liczby zliczonych klocków oraz odjęcie 500 punktów. Tak samo jak w innych grach z tej serii po zliczeniu określonej liczby elementów rozgrywka automatycznie przyśpiesza.

Kret Minister jest grą bardziej logiczną niż zręcznościową. W zasadzie wszystko zależy od inwencji i pomysłowości gracza. Nie ma tutaj nieprzewidywalnych zdarzeń losowych takich jak samoczynne pękanie klocków.

Przyjemnej zabawy!




Centrum Kreta - gry online
Copyright 2007-2010 ALB Systemy Komputerowe