Kret

Centrum Kreta

Gry online
Wersja angielska






Kret Rezydent

W grze Kret Rezydent punkty zdobywa się poprzez niszczenie elementów. Gra ma dwóch bohaterów - Kreta i Rezydenta. Ten drugi jest niesamodzielny i powtarza ruchy wykonywane przez "szarą eminencję". Rzecz jasna układ klocków wokół każdego z osobników jest całkiem inny, więc przed wykonaniem ruchu należy pomyśleć podwójnie...

Klocki oczywiście spadają z góry ale nie tylko. Są także - od czasu do czasu - dopychane z obu stron oraz z dołu. Na szczęście wyrzucanie klocków z boków i od dołu nie ma charakteru ciągłego. W sposób losowy wybierane są automatycznie kierunki, z których przez pewien czas będą wydobywały się elementy. Sytuacja nie ulega zmianie do czasu zniszczenia pewnej, losowej liczby klocków. Ta liczba jest dla gracza nieznana ale warto wiedzieć, że statystycznie okresy "spokoju" czyli takie, w których nie ma nacisku elementów trwają najdłużej. O zmianie konfiguracji, która nastąpi po usunięciu kolejnego klocka informuje migotanie strzałek. Prawdopdobieństwo, że po zmianie konfiguracji wybrany zostanie wariant bez wyrzucania wynosi ponad 50%. Czyli w przypadku ostrego nacisku z różnych stron istnieje szansa na jego przerwanie - wystarczy tylko zniszczyć odpowiednią ilość elementów. Oczywiście nie ma gwarancji, że sytuacja się nie pogorszy... O tym, z jakich kierunków następuje wyrzut bloków informują świecące się strzałki.

Rezydent musi być cały czas nadzorowany. Jeśli sterujący Kretem gracz przez dłuższą chwilę nie wykonuje żadnych ruchów, to Rezydent głupieje i rusza do pracy na własną rękę. Jego decyzje są losowe, zatem można się spodziewać wszystkiego najgorszego... Ale uwaga - bywają sytuacje, w których taka opcja może okazać się bardzo pożyteczna - na przykład wtedy, gdy Kret jest zablokowany i nie może wykonać żadnego ruchu i zmiana położenia Rezydenta może pomóc w jego uratowaniu...

Każdy z osobników traci życie gdy zostanie przygnieciony spadającym klockiem lub zmiażdżony napierającym z boku lub z dołu. Istotnym zagrożeniem jest także zbytnia bliskość Kreta i Rezydenta. Obaj osobnicy nie tylko sobie przeszkadzają ale także mogą się nieumyślnie ogłuszyć lub wręcz pozabijać - gdy jeden spadnie na drugiego. W tym drugim przypadku życie tracą obaj. Dlatego należy szczególnie unikać sytuacji, w których znajdą się oni jeden nad drugim...

Każdy z bohaterów ma swój własny licznik "żyć", gra kończy się w chwili, gdy chociaż jeden z nich straci wszystkie. Niestety, tutaj nie da się zdobyć kolejnych szans...

Przyjemnej zabawy!




Centrum Kreta - gry online
Copyright 2007-2010 ALB Systemy Komputerowe